Oriol Calvo nou president de l'Acadèmia Internacional de Ceràmica

El director del Museu del Càntir d’Argentona, Oriol Calvo, nou president de l'Acadèmia Internacional de Ceràmica

El passat divendres 20 de setembre de 2024, Oriol Calvo va prendre possessió del càrrec de president de l'Acadèmia Internacional de Ceràmica (AIC), durant la clausura del 51è Congrés de la institució celebrat a Portugal. Calvo va obtenir el càrrec el passat mes de juliol amb un 58% dels vots dels membres de l’Acadèmia, agafant el relleu del ceramista noruec Torbjorn Kavsbo.

Ara inicia un mandat de sis anys que suposa un pas endavant en la seva trajectòria professional, ja que l’AIC és la màxima institució mundial en el camp de la ceràmica, amb més de 1.000 membres de 81 països. Oriol Calvo ha estat vinculat als òrgans directius de l'AIC durant els darrers vuit anys, exercint de tresorer i formant part del Consell com a representant dels països del sud d'Europa. Aquest càrrec representa la culminació de la seva carrera professional.

Els objectius per al nou president són la millora del funcionament de la institució, oferir més serveis als membres i esdevenir un espai de debat i de generació de nous coneixements en ceràmica, així com protegir i posar en valor les expressions de ceràmica tradicional.

L'Acadèmia Internacional de Ceràmica, amb seu a Ginebra (Suïssa), fundada el 1952 i reconeguda per la UNESCO com a Organització No Governamental per a la promoció de les arts, té com a objectiu difondre i protegir la ceràmica en l’àmbit global tot representant els artistes i professionals de la ceràmica de tot el món i organitzant exposicions i congressos internacionals. Precisament l’any 2016 l’Oriol Calvo va coordinar el 47è Congrés de l’Acadèmia, celebrat a Barcelona.

La culminació d’una carrera dedicada a la ceràmica

L’Oriol Calvo, és director del Museu del Càntir d'Argentona des de l’any 1986. A finals del 2025 finalitzarà la seva responsabilitat al capdavant del museu organitzant dues grans efemèrides: el 50è aniversari del museu i la 75 Festa del Càntir.

Actualment compagina la direcció del Museu del Càntir amb la direcció tècnica de l'Associació Espanyola de Ciutats de la Ceràmica (AeCC) i la direcció administrativa de l'Agrupació Europea de Ciutats de la Ceràmica (AEuCC).

Com a director del Museu del Càntir, Oriol Calvo també assumeix des de fa més de trenta anys la direcció del Festival Internacional de Ceràmica Argillà Argentona, l’antigament anomenada Fira del Càntir, i és el màxim responsable de l'Escola Taller de ceràmica d'Argentona, un dels principals centres de formació en ceràmica que tenim a Catalunya, amb 85 alumnes adults en cursos permanents i més de 1.500 escolars.