Eva Roučka. Records de la Xina

Des del dia 05/07/2024 fins el dia 15/09/2024
Eva Roučka

Eva Roučka és una artista visual polifacètica. La seva obra és majoritàriament figurativa, les seves obres típiques són escultures monumentals que criden exageradament l'atenció sobre les febleses i els vicis humans. En petites escultures i dibuixos pren nota i reacciona atentament a les impressions dels seus viatges.

Crea escultures no només a partir d'argila ceràmica, sinó també d'altres materials com ara fusta, pedra, etc. A la petita escultura no evita treballar amb bronze i vidre. A la seva trajectòria també s'ha ocupat del disseny. Ha dissenyat joies, coberteries i objectes de vidre per a la manufactura francesa DAUM o models per fabricants de porcellana Llemotges.

Eva Roučka ha obtingut nombrosos premis i reconeixements: a França, Espanya, Mèxic, el Japó i Itàlia, entre altres països. Aquest gran nombre de premis i reconeixements demostren que estem davant la que, probablement, és la ceramista txeca contemporània amb més projecció internacional. N’estic segura que, a poc a poc, la ceràmica txeca serà cada cop més coneguda i reconeguda a Europa i a la resta del món.

Aquesta és la primera exposició que l'artista realitza a Catalunya, en el context d'Argillà Argentona, un festival internacional de ceràmica que té com a  país convidat d’aquesta edició la República Txeca.

La tècnica de les seves obres de ceràmica és: Porcellana i refractari. Tècnica mixta de torn i planxa. Pigments, esmalts i llustres metàl·lics. Cuita en oxidació 940 °C, 1280 °C, 740 °C.