Argillà Argentona- Fira internacional de ceràmica

www.argilla.cat

FIRA INTERNACIONAL DE CERÀMICA 2, 3 i 4 JULIOL 2021

NOVA UBICACIÓ PER CONTROLAR AFORAMENT I OFERIR MÀXIMA SEGURETAT FRONT A LA COVID:
PATI DE L'ESCOLA RIUDEMEIA

LA FIRA TORNA AL FORMAT PRESENCIAL AMB UNA NOVA UBICACIÓ: EL PATI DE L’ESCOLA RIUDEMEIA, AMB UNA EXTENSIÓ A LA PLAÇA DE L’ESGLÉSIA.

La tradicional fira de ceràmica d’Argentona es reinventa per afrontar el seu retorn després de l’aturada de l’any passat, en què només es va fer la versió digital. La principal novetat és que  els expositors se situaran al pati de l’escola Bernat de Riudemeia, al centre de la vila, amb una extensió a la plaça de l’Església, on s’hi ubicaran els tallers i activitats educatives, així com les exposicions, a més del Museu del Càntir.

El motiu principal del canvi d’ubicació és el de controlar l’aforament del recinte, que serà de 450 visitants, per tal d’oferir la màxima seguretat front a la Covid al públic. En aquest sentit, s’habilitarà un únic punt d’accés al recinte escolar, pel carrer de Jacint Verdaguer, mentre que la sortida es farà pel carrer del Dr. Samsó, des d’on el públic podrà dirigir-se a la plaça de l’Església.

La fira s’iniciarà el divendres 2 de juliol a les 5 de la tarda i s’allargarà fins a les 10 del vespre. Dissabte i diumenge l’horari serà de 10 del matí a 10 del vespre, amb una aturada per dinar i descansar de 2 a 5.

Per a la fira d’enguany s’han seleccionat 57 ceramistes, que procedeixen majoritàriament de Catalunya i la resta de l’estat espanyol, però també hi haurà representants de França, Portugal, Marroc, Itàlia, Polònia, Rússia, Anglaterra i Luxemburg, una representació similar als anys anteriors a la pandèmia.

En paral·lel a la fira es realitzaran dues importants exposicions: al museu s’hi presentarà una mostra titulada natuRareza, de ceràmiques d’Alberto Bustos, un dels autors de l’estat espanyol actualment amb major projecció internacional. L’altra exposició, que porta per títol Ararat es podrà veure a la Casa Gòtica i serà a càrrec de Marc Iturri, un dels ceramistes que més destaquen de l’actual panorama català i que té forts vincles amb Argentona, ja que és un dels professors de l’escola de ceràmica de la vila.

A la zona d’activitats educatives de la plaça de l’Església s’hi podran veure demostracions de terrissa tradicional al torn, els més menuts podran participar als tallers de torn i fer la seva pròpia peça i els adults podran participar al taller de rakú el dissabte al vespre. Dissabte i diumenge a les 4 de la tarda es presentaran diversos films sobre ceràmica dins la mostra “Cineràmica 2021”. La fira es clourà, com sempre, el diumenge al vespre amb la trepitjada de fang. Altres activitats seran les visites guiades al museu i les actuacions musicals a càrrec de l’associació Musicargentona.

A més de tot el que s’ha explicat, al recinte de la fira i al museu també s’hi podrà adquirir el càntir de l’any 2021, obra de l’arquitecte i dissenyador Oscar Tusquets.

L’organització creu que la fira d’enguany serà tot un èxit, tenint en compte que l’any passat no es va poder fer i que sembla que el públic té ganes de sortir de nou al carrer i participar d’aquest tipus d’esdeveniments, i més ara que la ceràmica torna a estar de moda, com ho demostra la quantitat de centres de formació que han obert les portes els darrers anys.