Diàleg obert amb els artistes Pere i Josep Santilari entorn a la seva exposició

divendres 23 de febrer

DIÀLEG OBERT AMB ELS ARTISTES PERE I JOSEP SANTILARI entorn a la seva exposició LA REALITAT DES D'UNA MIRADA CONTEMPORÀNIA

Aquest diàleg obert amb en Pere i en Josep Santilari es fa amb motiu de la seva exposició al Museu del Càntir, organitzada i comissariada per Monica Ramon de la galeria Artur Ramon ART de Barcelona.

Les obres dels germans Santilari es distingeixen per la seva minuciositat excepcional i un realisme que s'entrellaça amb la contemporaneïtat.
Els Santilari actualitzen aquests temes clàssics inserint en les seves obres comentaris subtils i aguts sobre la contemporaneïtat, i s’imposen en l’escena nacional i internacional com a mestres del realisme.

Josep Santilari i Pere Santilari, són un cas excepcional de bessons que comparteixen la mateixa manera de dibuixar i pintar. Les seves obres en petit format, realitzades amb una tècnica única d’habilitat i precisió extremes, sovint es confonen amb fotografies. Durant els darrers trenta anys la seva tasca ha abordat temes diversos de la història de l’art, entre els quals la natura morta, el nu femení i la vanitas.

“La filosofia pictòrica personal dels artistes queda perfectament demostrada en aquesta exposició,  que conjuga a la perfecció l’art més actual amb la mirada a aquell art, al que qualifiquem de clàssic i que en el fons és la raó i la causa evolutiva del mateix. Defugint de la dialèctica entre la realitat exacte i la realitat poètica, els germans Santilari ens ofereixen una realitat entre real i imaginaria, en la que tots ens trobem còmodes, especialment per la seva saviesa en la destresa de l’ofici de pintar i la seva capacitat de transmetre les emocions”. Fragment del text de Pere Pascual, Crític d’art

Entrada gratuïta
L'exposició es podrà visitar fins el 25 de febrer